czwartek, 31 sierpnia 2017

Ekspresowe zawieszki do smoczka krok po kroku

Cześć.

Ostatnio nie mam wiele czasu na szycie dla siebie czy dzieci, ale na fali szykowania wyprawki do żłobka dla Anusi, postanowiłam na szybko zrobić zawieszki do smoczka. Oczywiście mogłam skoczyć do pierwszego lepszego supermarketu czy znanej sieciowej drogerii, ale panie w żłobku prosiły, aby ewentualne smoczki były podpisane imieniem dziecka i zastanawiał mnie fakt, jak trwale podpisać taki kupny łańcuszek???

Przy okazji tworzenia pstryknęłam kilka fotek i przygotowałam dla Was instrukcję jak w szybki i łatwy sposób zrobić taką zawieszkę do smoczka czy gryzaka.


Zapraszam :)

Co będzie potrzebne?

1. Klips, klamerka, żabka do smoczka czy szelek. Może akurat macie taki od starej zawieszki czy szelek, ja swoje kupiłam za grosze na Aliexpress, na Allegro też znajdziecie podobne.

2. Dowolna tasiemka (bawełniana, satynowa, rypsowa, nie ma to znaczenia) najlepiej żeby była dostosowana szerokością do otworu w klipsie.

3. Akcesoria krawieckie, maszyna nie jest konieczna, ale skraca czas pracy.

Zgromadziliście potrzebne artykuły? No to do dzieła.

1. Przekładamy naszą tasiemkę przez oczko w klipsie. 



2. Jeśli to tasiemka rypsowa lub satynowa koniecznie przypal końce np. zapalniczką, żeby się nie strzępiła!!! 


3. Teraz należy zszyć końce tasiemki. Ja zszywałam na maszynie, wybrałam dość gęsty ścieg zygzakowy i przeszyłam kilkakrotnie w przód i tył. Dla pewności możecie wykonać dwa szwy obok siebie (na obu końcach).


Zszywając tasiemkę rypsową założyłam dwa końce na siebie jednak w przypadku tasiemki bawełnianej końce najpierw podwinęłam pod spód, żeby się nie pruły i dopiero wtedy zszyłam.


4. Następnie przesunęłam łączenie, tak aby było tuż obok klamerki


5. I wykonałam kilkakrotnie szew, tym razem prosty, tak blisko klamerki jak tylko się dało



6. Teraz pozostał nam już tylko montaż smoczka na zawieszce





Tadam :)


Ja musiałam jeszcze podpisać zawieszki co w przypadku różowej nie wyszło najlepiej - pisak przebił na drugą stronę i nie wygląda to estetycznie. Tu chyba lepszy od pisaka byłby długopis :( Na bawełnianej wyszło znacznie lepiej.




Mam nadzieję, że komuś przyda się ten tutorial. Może nawet pochwalicie się swoimi dziełami w komentarzu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz