czwartek, 7 września 2017

Sposób na chudzielca, czyli jak łatwo zwęzić spodnie w pasie

Jako mama dwójki bardzo szczupłych dzieci często mam problem ze znalezieniem dla nich odpowiedniej odzieży w sklepach :( Dlatego rzadko kupuję ubrania dla dzieci. Łatwiej mi uszyć portki od zera niż przerabiać te kupione. Wiem, że można spotkać się w sklepach ze spodniami, które mają regulowaną szerokość, ale szkoda mi czasu na szukanie.

Szykując córce wyprawkę do żłobka w zakamarkach szafy znalazłam kilka zapomnianych par spodni. Dlaczego o nich zapomniałam? Bo to głównie spodnie otrzymane jako prezent lub w spadku po starszakach - oczywiście za szerokie :( Szczerze mówiąc gdybym czekała aż moje dziecko osiągnie odpowiednią szerokość w pasie to spodnie byłyby do kolan, dlatego postanowiłam coś z tym zrobić!


Metoda, którą Wam pokażę nie została wymyślona przeze mnie, ale nie pamiętam gdzie ją podpatrzyłam i nie jestem w stanie podać źródła :( 

Potrzebne będą:
  • guma guzikowa - taka gumka z dziurkami, powinniście ją dostać w każdej pasmanterii
  • 2 małe płaskie guziki
  • akcesoria krawieckie - igła, nitka, agrafka, nożyczki
No to do dzieła!!!

1. Bierzecie pacjenta na stół :)


2. Od środka na wysokości pasa robicie nożyczkami dwa otworki. Dziurki mogą być bardziej z przodu lub po bokach - decyzja należy do Was. Jeśli Wasze poczucie estetyki na tym nie ucierpi, to nie muszą być nawet idealnie równo rozłożone ;) Uważajcie żeby przeciąć tylko jedną warstwę materiału i nie uszkodzić ewentualnej gumki !!!


Ważne! Zwróćcie uwagę jak zachowuje się materiał po zrobieniu dziurki. Jeśli zaczyna się strzępić czy pruć to obszyjcie krawędzie dziurki dookoła. Na zdjęciu pokazane są spodnie z dresówki, która raczej się nie strzępi, dlatego nie zabezpieczałam otworu.

3. Dziurki już mamy, teraz trzeba przyszyć guziki. Jak już wcześniej wspomniałam wybierzcie małe i płaskie guziki, żeby przeszły przez otwór w gumce i nie uwierały dziecka.

Gumkę będziemy wciągać w tył pasa, dlatego guziki powinny znaleźć się między dziurkami, a przodem spodni. Ja przyszyłam ręcznie, przeszywając pasek na wylot (przebijając się przez fabryczną gumkę i zewnętrzną warstwę materiału), dzięki czemu guziki mocno się trzymają.


4. Przy pomocy agrafki przez otwory przeciągamy gumkę. Nie powiem Wam ile tej gumki przygotować, bo to zależy od tego o ile chcecie zwęzić spodnie. Proponuję jednak uciąć trochę więcej gumy niż potrzeba, by móc poluzować pasek jeśli dziecko zachce jednak rosnąć w szerz.


Po ucięciu końce gumki możecie lekko przypalić zapalniczką co zabezpieczy ją przed pruciem. Możecie także podwinąć jej końce i przeszyć, ale wydaje mi się, że pierwszy sposób jest mniej pracochłonny.

5. Teraz wystarczy przełożyć guziki przez otworki w gumce i można korzystać ze spodni, legginsów, spódniczki.


Ja nadmiar gumki ponownie przełożyłam przez guzik i schowałam w powstałym na pasie tunelu.




Mam nadzieję, że wytłumaczyłam to w przystępny sposób. Jeśli jednak się mylę to piszcie śmiało, postaram się pomóc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz